KDD Cup logo

Szczegóły projektu

  • Data

     18/08/2015

  • Klient

     KDD Cup 2009 i Orange

  • Zadanie

     Analizy w obszarze CRM (Churn, Appetency, Up-selling)

  • Kategoria

     Telekomunikacja

  • Strona www klienta

     przejdź

Potrzeba

Tematyka konkursu w 2009 r. dotyczyła Customer Relationship Management (CRM) w sektorze telekomunikacyjnym. Celem zadania konkursowego było wygenerowanie trzech skutecznych prognoz oceniających skłonność klientów do odejścia (Churn), zakupu nowego produktu lub usług (Appetency) oraz zakupu proponowanej oferty przynoszącej większy zysk (Up-selling). Dane do analiz dostarczył francuski operator telefonii komórkowej Orange.

Rozwiązanie

Konkurs jak co roku cieszył się dużym zainteresowaniem wśród osób związanych biznesowo i naukowo z Data Mining – 465 zarejestrowanych uczestników z całego świata zgłosiło 4 921 poprawnych rozwiązań.

Charakterystyczna dla tego konkursu jest ścieżka FAST TRACK. Stanowiła ona największe wyzwanie głównie ze względu na stosunkowo duże rozmiary zbiorów danych (15 tysięcy kolumn, 100 tysięcy wierszy) oraz krótki czas na dostarczenie rozwiązania (3 prognozy w ciągu 5 dni od momentu opublikowania pełnych danych).

Udział w konkursie KDD Cup 2009 był zatem testem nie tylko umiejętności uczestników, ale również efektywności użytych narzędzi analitycznych. Algolytics do realizacji zadań konkursowych wykorzystało rozwijany od wielu lat autorski system AdvancedMiner. AdvancedMiner to nowoczesne narzędzie analityczne wspierające pełen zakres prac wykonywanych przy konstrukcji modeli Data Mining oraz analizach danych.

Wynik

Przygotowane przez zespół Algolytics rozwiązanie pozwoliło na zajęcie wysokiego miejsca w rankingu konkursu (TOP 10). Różnica w jakości dostarczonych rozwiązań między zespołem Algolytics a zwycięskim zespołem instytutu badawczo-rozwojowego firmy IBM to zaledwie 1%. Sukces ten zawdzięczamy wiedzy i doświadczeniu zdobytym w wielu projektach analitycznych oraz efektywności systemu AdvancedMiner.

kddlogo

 

KDD Cup to jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów Data Miningowych, organizowany przez ACM Special Interest Group on Knowledge Discovery and Data Mining (ACM SIGKDD).

http://www.sigkdd.org/kddcup

Orange logo

 

Orange jest jednym z największych operatorów usług mobilnych i internetowych w Europie i Afryce oraz światowym liderem w dziedzinie usług telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw. Firma posiada obecnie około 248 milionów klientów na świecie.

http://www.orange.com


Chcesz wiedzieć więcej? Kontakt

Zapisz się na Newsletter

Podaj dalej!