Silnik scoringowy Algolytics to wydajne i niezawodne rozwiązanie wspierające procesy decyzyjne firmy poprzez przetwarzanie i ocenę danych o klientach w czasie rzeczywistym.


Funkcjonalności:

  • definiowanie różnorodnych procesów weryfikacji i oceny danych,
  • implementacja reguł eksperckich, modeli scoringowych i ratingowych do oceny ryzyka,
  • zastosowanie mechanizmów cross checkingu do sprawdzania i porównywania danych,
  • definiowanie reguł eksperckich na różnych etapach procesu decyzyjnego,
  • zdalne wywoływanie usług oceny przy wykorzystaniu różnych metod komunikacji (np. web services),
  • zapisywanie w bazie silnika wszelkich informacji dotyczących rezultatów i przetworzonych danych,
  • parametryzacja raportów,
  • wykorzystanie interfejsu WWW we wprowadzaniu i dokonywaniu oceny wniosków,
  • integracja z dowolnym systemem obsługującym procesy decyzyjne i wnioski kredytowe.

Korzyści:

Architektura silnika scoringowego zapewnia niski koszt i krótki czas wdrożenia przy bardzo wysokiej wydajności narzędzia (ponad 1000 zapytań na sekundę na węzeł). Umożliwia to wdrożenie silnika także w małych i średnich firmach z wielu branż. Ponadto, integracja silnika z systemem AdvancedMiner pozwala na skrócenie czasu wdrożenia modelu i/lub procesu decyzyjnego na produkcję nawet do 10 minut.

Zastosowania biznesowe:

Ocena wniosków kredytowych

  • automatyzacja procesu wyznaczania scoringu i ratingu aplikacji kredytowych (m.in. wyznaczanie wskaźników, ocena punktowa na podstawie danych z wniosku i dodatkowych źródeł, określenie przydziału do klas ryzyka),
  • wykrywanie nadużyć związanych z ubieganiem się o kredyt (fraud aplikacyjny).

Windykacja należności

  • prognozowanie prawdopodobieństwa spłaty,
  • optymalizacja ścieżek windykacyjnych.

Ocena danych transakcyjnych (transakcje płatnicze, operacje wewnątrz systemów IT)

  • wykrywanie nadużyć w ramach transakcji kartami płatniczymi,
  • wykrywanie transakcji nietypowych (np. dotyczących procederu „prania brudnych pieniędzy”).

CRM analityczny

  • targetowanie dla kampanii BTL,
  • szacowanie prawdopodobieństwa zrezygnowania przez klienta z usług (analiza churn),
  • wykrywanie nadużyć w ramach programów lojalnościowych,
  • personalizacja akcji marketingowych i sprzedażowych.


Zapisz się na Demo

Scoring Engine


Dowiedz się więcej Kontakt