Big Data to nowe pojęcie z dziedziny analizy danych. Jest ono istotne dla każdej firmy, której zależy na możliwie wyczerpującej informacji o klientach oraz stworzeniu całościowego widoku klienta (360 stopni).

 


Big Data jest wyzwaniem, które oferuje ogromne możliwości. Aby mu sprostać, tradycyjne strukturalno-relacyjne podejście do modelowania danych musi zostać wzbogacone o nieustrukturyzowane dane z innych źródeł, jak na przykład logi stron www, transkrypcje rozmów z centrów obsługi klienta, fora internetowe.

Algolytics posiada w swojej ofercie narzędzia do analizy Big Data, zaprojektowane z uwzględnieniem czterech głównych parametrów charakteryzujących tego typu zasoby danych:

  • Różnorodność: możliwość pracy z danymi różnego rodzaju za pomocą naszych narzędzi do text-mining, analizy sieci społecznych i integracji danych, które umożliwiają wykorzystanie danych ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych
  • Objętość: przetwarzanie ogromnej ilości danych za pomocą wbudowanej analitycznej bazy danych (dla danych ustrukturyzowanych) i łącznika z systemem Hadoop (dla danych nieustrukturyzowanych)
  • Prędkość: przetwarzanie szybko przyrastających zasobów danych za pomocą takich narzędzi jak silnik scoringowy i automatyczne modelowanie w środowisku analitycznym
  • Wiarygodność: praca z danymi o różnym stopniu wiarygodności dzięki naszemu modułowi jakości danych i kontroli jakości danych

Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu i doświadczeniu w dziedzinie analizy danych Algolytics może zaoferować rozwiązania w obszarze analiz Big Data, w tym oprogramowanie i usługi obejmujące rozbudowane analizy danych dotyczących klientów. Analizy danych o klientach uwzględniają nie tylko tradycyjne systemy informatyczne z ustrukturyzowanymi danymi, lecz także, dzięki wykorzystaniu metod Big Data, różnego rodzaje więzi społeczne klientów oraz nowe nieustrukturyzowane źródła danych.

Wybrane projekty

Klient z branży telekomunikacyjnej – projekty z zakresu predykcji zachowań klientów:

  • dane źródłowe zawierające kilkanaście miliardów rekordów,
  • analizy kilkudziesięciu tysięcy zmiennych opisujących abonentów,
  • liczba scorowań sięgająca kilku miliardów rekordów miesięcznie,
  • analizy kilku miliardów połączeń między abonentami miesięcznie.

Chcesz wiedzieć więcej? Kontakt

Zapisz się na Newsletter