spatial data

Nowy Wymiar Danych z AlgoMaps – część 5 – dane przestrzenne a analityka

W poprzednich wpisach omówiliśmy, jak zmaksymalizować korzyści płynące z wykorzystania wysokiej jakości baz danych. Jeśli jednak nie posiadasz własnych danych adresowych czy lokalizacyjnych, ale wciąż chcesz rozwijać firmę prowadzając analizy przestrzenne i podejmując trafne decyzje biznesowe w oparciu o kryterium geograficzne – nic straconego!

Czytaj więcej
data_computer

Nowy Wymiar Danych z AlgoMaps – część 4 – wzbogacanie danych o dodatkowe informacje

Technologia Business Intelligence (a w szczególności Location Intelligence) jest kluczowa w kontekście podejmowania właściwych decyzji biznesowych. Jeśli w Twojej firmie określasz m.in. grupę docelową działań marketingowych, badasz tendencje zakupowe bądź chcesz zwiększyć moc predykcyjną modeli scoringowych – rozważ wzbogacenie już posiadanej bazy o dodatkowe dane.

Czytaj więcej
customer_experience_autocomplete

Nowy Wymiar Danych z AlgoMaps – część 3 – fokus na klienta

Poprzednie publikacje poruszały tematy geokodowania i „golden record” w bazach danych. Czas zatem na Location Intelligence w kontekście doświadczeń klienta – zarówno odbiorcy paczki, jak i użytkownika strony WWW czy aplikacji.

Czytaj więcej
Golden record and data deduplication

Nowy wymiar danych z AlgoMaps – część 2 – Golden Record

Omawiając proces standaryzacji i walidacji danych trudno nie wspomnieć o kwestii oszczędności (czasu i pieniędzy), jakie przynosi odpowiednio wyczyszczona baza – np. CRM.

Czytaj więcej
geokodowanie locationintelligence

Nowy wymiar danych z AlgoMaps – część 1 – geokodowanie

W ostatnim czasie obok powszechnie znanego terminu Business Intelligence (BI), na popularności zaczęło zyskiwać określenie >Location Intelligence. Analogicznie do BI, termin Location Intelligence (LI) odnosi się do pozyskiwania wiedzy z danych, ale dane te powinny mieć wymiar geograficzny/przestrzenny.

Czytaj więcej
konferencja machine learning

Algolytics partnerem Data Science Summit (ML Edition)

Ponad 3.000 osób na wirtualnej hali. Powyżej 1.000 zarejestrowanych uczestników. Algolytics Technologies było partnerem konferencji Data Science Summit (edycji ML), pierwszego wydarzenia w Europie Środkowej w całości poświęconego tematyce Machine Learning, które odbyło się 18 czerwca 2021 roku.

Czytaj więcej
people with cellphones

6 kroków, by zwiększyć sprzedaż w internecie i zminimalizować liczbę niespłaconych transakcji (na przykładzie firmy telekomunikacyjnej)

Jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym? Napisano już ogrom artykułów o strategii SEO czy dobrych praktykach UX – więc dziś nie o tym.

Czytaj więcej
Cloud Servers

Chmura – serwery przyszłości w 2021 roku

Każda Twoja kampania, każdy pozyskany klient i każda optymalizacja mają wspólne paliwo – dane. Obecnie zapewnienie jakości, integralności i bezpiecznego dostępu do bazy danych jest kluczowe, by silnik Twojego biznesu działał na najwyższych obrotach.

Czytaj więcej

Wielokanałowy system optymalizacji kampanii marketingowych

Aplikacja działająca w czasie rzeczywistym, oparta na predykcyjnych algorytmach Data Mining, wspierająca wybór ofert, produktów oraz / lub usług dodatkowych, jak również dobór kanałów komunikacji z klientami.

Czytaj więcej
Analiza sieci społecznych

Analiza sieci społecznych

Marketing „szeptany” oraz marketing „influencerów” stanowi ważny element wielu kampanii marketingowych. Rozpowszechnienie informacji o produkcie w konkretnych grupach ma znacznie większą siłę przebicia niż reklama kierowana do losowo wybranych osób. Wyszukanie takich grup może nastąpić poprzez portale takie jak na przykład Facebook czy LinkedIn, jednak istnieje także inny sposób na wyszukiwanie grup. Co więcej, można wyszukać grupy, które nie są formalnie zdefiniowane.

Czytaj więcej
GDBase

Algorytm maksymalizujący przychód z kampanii marketingowej – zastosowanie GDBase

Prowadzenie kampanii marketingowej w celu pozyskania leadów może wiązać się z napotkaniem kilku problemów, których rozwiązanie wydaje się problematyczne i uciążliwe. Chcemy zbudować algorytm, który zmaksymalizuje oczekiwany przychód przy uwzględnieniu ograniczenia dziennego leadów dla każdej z kampanii unikając przy tym zawarcia zbyt dużej liczby ofert w jednej wiadomości.

Czytaj więcej
Freq

Wizualna eksploracja danych – Freq

Czym jest narzędzie Freq?

Freq jest narzędziem służącym do wizualnej eksploracji danych za pomocą oprogramowania Advanced Miner. Trudno zliczyć jego wszystkie zalety, ale na wstępie warto wymienić takie jak: szybki przegląd atrybutów i wyliczanie ich statystyk, wizualne porównanie atrybutów, możliwość ograniczenia danych do określonych klas, a także eksport do arkuszy Excel. W tym wpisie przybliżymy możliwości Freqa poprzez operacje na prostych bazach danych.

Czytaj więcej