Jak Twoje dane mogą stanąć na przeszkodzie wdrożenia rozwiązań opartych o machine learning i AI?

Czy Twoja firma jest gotowa na wdrożenie rozwiązań opartych o machine learning i AI? Razem z Marcinem Wochem, CEO Algolytics, rozmawiamy o wyzwaniach, które napotykają firmy podczas ich wdrażania.

Czytaj więcej
zastosowania alternatywnych danych

Zastosowania alternatywnych danych w procesach oceny ryzyka, szacowania dochodów i segmentacji klientów

Tradycyjne metody oceny ryzyka opierają się na wykorzystaniu wewnętrznych danych dot. historii relacji z danym klientem oraz zewnętrznych informacji pochodzących z biur informacji kredytowej i gospodarczej. Jednak w dzisiejszym cyfrowym świecie, każda firma ma na wyciągnięcie ręki dostęp do szerokiego wachlarza dodatkowych danych, które mogą udanie wzbogacić i zwiększyć skuteczność procesów scoringowych. Co więcej, dane te mogą być też z powodzeniem używany do innych analiz takich jak np. szacowanie dochodu czy segmentacja klientów.

Czytaj więcej

Zabezpiecz swój e-commerce przed oszustwami internetowymi

Według raportu ZPF z 2022 roku aż 38% ekspertów uważa, że problem nadużyć rośnie, a dla 50% pozostaje on równie poważny jak wcześniej. Nie inaczej jest w e-commerce, gdzie oszuści internetowi stale próbują coraz to nowszych sposobów na wyłudzenia. Aby uniknąć strat, firmy e-commerce potrzebują skutecznych narzędzi do walki z przestępcami.

Czytaj więcej

Ograniczenia w eksporcie półprzewodników: wyzwanie dla polskich ambicji w AI

Piątkowe (24 stycznia 2025 roku) wydanie "Rzeczpospolitej" zwraca uwagę na kontrowersyjne regulacje ograniczające eksport amerykańskich półprzewodników. Jak podkreślono, przepisy te mogą nie tylko zahamować polskie aspiracje, ale również skierować państwa objęte embargiem w stronę chińskich firm.

Czytaj więcej

Cyfryzacja Polski 2035 – strategia, która chce zmienić przyszłość

Współczesny świat stawia na cyfryzację jako kluczowy filar rozwoju. Polska nie pozostaje w tyle i chce dołączyć do czołówki krajów, które wykorzystują technologie cyfrowe do poprawy konkurencyjności gospodarki, bezpieczeństwa oraz jakości życia obywateli. Strategia zakłada szerokie działania, które mają objąć niemal każdy aspekt funkcjonowania państwa i społeczeństwa, od administracji publicznej, przez edukację, aż po zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja (AI).

Czytaj więcej

Jak wykorzystać dane i modele scoringowe do personalizacji doświadczeń w e-commerce?

W dzisiejszym wysoce konkurencyjnym środowisku e-commerce, marki stale walczą o uwagę klientów. Wygranymi w tej bitwie stają się sklepy, które potrafią budować zaangażowanie i lojalność wśród swoich odbiorców. Podstawę silnych relacji z klientami stanowi natomiast personalizacja ich doświadczeń.

Czytaj więcej

Jak automatyzacja oceny ryzyka kredytowego i przyznawania limitów kupieckich pomaga podejmować szybsze i bezpieczniejsze decyzje oraz zwiększyć sprzedaż? 

Automatyzacja oceny ryzyka i limitów kredytowych pozwala przedsiębiorstwom szybciej, efektywniej i bezpieczniej podejmować decyzje dotyczące współpracy finansowej z partnerami biznesowymi, co bezpośrednio przekłada się na wyższą sprzedaż i poprawę relacji z klientami.

Czytaj więcej

Nierówny dostęp do ginekologów w Polsce – jak miejsce zamieszkania łączy się z jakością życia Polek?

Dostęp do opieki zdrowotnej, w tym do usług ginekologicznych w Polsce, znacząco różni się w zależności od regionu. Te nierówności bezpośrednio łączą się ze zdrowiem kobiet, szczególnie w miejscach, gdzie liczba placówek medycznych jest ograniczona. Raport "Polka u Ginekologa", stworzony przez Kliniki.pl we współpracy z Algolytics Technologies i SW Research, analizuje te różnice za pomocą wizualizacji danych przestrzennych. Dodatkowo, raport porusza temat jakości życia w różnych gminach i związanych z nią nawyków zdrowotnych kobiet.

Czytaj więcej

Algolytics i Centrum Monitoringu Danych: Nowe partnerstwo na rzecz optymalizacji analizy danych w sektorze finansowym

W odpowiedzi na rosnące potrzeby sektora finansowego, Algolytics Technologies nawiązało partnerstwo z Centrum Monitoringu Danych (CMD), aby dostarczać zaawansowane narzędzia do automatyzacji monitoringu i zarządzania danymi.

Czytaj więcej

Greenwashing, czyli ekoiluzje w ecommerce i logistyce a prawdziwe wyzwania

Czytaj więcej

Raportowanie danych do SIDUSIS – jak robić to mądrze?

1 grudnia 2022 roku Ministerstwo cyfryzacji uruchomiło System Informacyjny o Dostępie do Usług Stacjonarnego Internetu Szerokopasmowego (SIDUSIS). Od tego momentu operatorzy telekomunikacyjni w Polsce mają obowiązek zasilania systemu Ministerstwa danymi o zasięgu swoich sieci. Przesyłane dane muszą jednak spełniać określone wymagania, przez co poprawne raportowanie dla wielu firm potrafi być wysoce czasochłonne i obarczone wieloma problemami.

Czytaj więcej

Wyzwania i szanse branży pożyczkowej

Sektor pożyczkowy podlega obecnie dynamicznym zmianom. Rynkowi gracze muszą stawić czoła nowym regulacjom, wzrastającym kosztom pozyskania finansowania oraz zmieniającym się uwarunkowaniom ekonomicznym. Mimo wyzwań, takich jak rozszerzony nadzór KNFu czy zwiększone koszty finansowania, dostrzegamy także nowe możliwości i perspektywy rozwoju, które dobrze wykorzystane, mogą zapewnić firmom przewagi konkurencyjne.

Czytaj więcej