
Biometria behawioralna – czym jest i jakie ma znaczenie w zapobieganiu nadużyciom?
Biometria w swojej standardowej wersji (tzw. fizyczna), to technologia opierająca się na charakterystycznych danych statycznych, które są przypisywane wyłącznie do jednej osoby. Bierze ona pod uwagę takie elementy, jak chociażby: wygląd twarzy, odciski palców czy kształt dłoni, a nawet tęczówkę oka.
Za co zatem odpowiada biometria behawioralna, która może stać się kolejnym elementem zwalczania nadużyć w e-commerce, finansach i usługach cyfrowych?
Sprawdź ten artykuł, aby zapoznać się z jej definicją, rodzajami oraz dowiedzieć się, w jakich obszarach może być wykorzystywana.

Przewodnik standaryzacji danych adresowych – co, jak i dlaczego?
Poprawne i spójne dane adresowe odgrywają kluczową rolę w skutecznym funkcjonowaniu firm i organizacji. Standaryzacja danych adresowych jest niezbędnym narzędziem, które pozwala na uporządkowanie informacji kontaktowych, uniknięcie błędów oraz zapewnienie spójności w bazach danych. W tym artykule przyjrzymy się, czym dokładnie jest standaryzacja danych adresowych, z czego się składa, jakie korzyści niesie dla biznesu, jakie są jej praktyczne zastosowania oraz jak przeprowadzić skuteczny proces standaryzacji, aby zapewnić wysoką jakość danych adresowych w organizacji.

Odwrotne geokodowanie adresów – definicja, zastosowania, korzyści
Precyzyjna lokalizacja klienta czy użytkownika to niezwykle cenna informacja, która może usprawniać działanie aplikacji, zwiększyć jakość prowadzonych analiz, podnieść ROI Twoich kampanii marketingowych czy też wykryć próby nadużyć. Wszystko to nie byłoby możliwe bez technologii odwrotnego geokodowania. W tym artykule zapoznasz się z tym rozwiązaniem i dowiesz się, jak może Ci pomóc osiągnąć sukces w Twojej branży.

Niepoprawne dane adresowe – co zrobić, aby nie ograniczały Twojego biznesu?
Często spotykasz się z sytuacjami, w których klienci, użytkownicy lub odbiorcy podają nie do końca pełne i poprawne dane dotyczące ich adresów? Zastanawiasz się, czy oraz w jaki sposób ich zachowania mogą wpływać na procesy i ogólną kondycję Twojego przedsiębiorstwa?
W tym artykule przyjrzymy się typowym problemom z zakresu błędnych danych adresowych, ich skali, skutkom dla Twojego biznesu oraz sposobom radzenia sobie z nimi. Skorzystaliśmy ze świeżych informacji rynkowych z pierwszego kwartału 2023 roku.

Zagrożenia spowodowane fałszywymi danymi. Jak poradzić sobie z fake data?
Wielu konsumentów, czasami nieświadomie, a czasami ze 100-procentową premedytacją, posługuje się nieprawidłowymi danymi osobistymi. Część z nich wykorzystuje taką fałszywą tożsamość do działań przestępczych - zwłaszcza podejmowania prób wyłudzeń finansowych.

Dane, których potrzebujesz, aby osiągnąć swój cel biznesowy
W cyfrowym ekosystemie dane są generowane na każdym kroku 24/7. Firmy zdają sobie sprawę, że dane są integralną częścią podejmowania trafnych decyzji biznesowych i wykorzystują je, aby zwiększyć skuteczność swoich biznesów. Być może Twoja firma chce zacząć zbierać dane, aby osiągnąć cele organizacyjne, ale nie wie, na jakich danych się skupić? A może po prostu zastanawiasz się, czy warto zacząć zbierać dane bez konkretnego celu, ponieważ myślisz, że mogą być one użyteczne w przyszłości?

Jak duża jest Big Data i jak może wykorzystać ją Twoja firma?
Big Data to jeden z najpopularniejszych buzzwordów XXI wieku. Zmienia sposób, w jaki firmy postrzegają swoje dane i co postanowiły z nimi zrobić. Według Global Opportunity Analysis and Industry Forecast prognozuje się, że wielkość globalnego rynku Big Data i Analityki Biznesowej osiągnie 684,12 mld USD do 2030 roku, rosnąc w tempie CAGR 13,5% od 2021 do 2030 roku. Czym jest więc Big Data? I jak możesz wykorzystać ją w swojej firmie?

Analityka predykcyjna – czym jest i jak wykorzystać jej potencjał?
Choć termin "analityka predykcyjna" narodził się w 2003 roku, sam proces jest dużo starszy niż zdajemy sobie z tego sprawę. Korzystamy z możliwości analityki predykcyjnej od dawna.

Nie pozwól, aby nieporządek w danych zaszkodził Twojej firmie: Dlaczego czystość w bazach danych jest kluczowa do sukcesu?
Według Forbes, 27% liderów biznesowych przyznaje, że nie ma pewności co do dokładności swoich danych. Są one niewątpliwie surowcem każdego przedsiębiorstwa, a dostęp do najwyższej jakości baz jest niezbędny do podejmowania skutecznych decyzji. Same dane jednak nie wystarczą; należy przekształcić je w wiedzę możliwą do wykorzystania - a to może nastąpić dopiero wtedy, gdy osiągniesz wysoką jakość swoich zbiorów. Na szczęście, dzięki odpowiednim narzędziom i technikom, jest to łatwe do osiągnięcia.

Dark data – co to?
Zgodnie z definicją Gartnera, ciemne dane (dark data) to "zasoby danych, które organizacje gromadzą, przetwarzają i przechowują podczas normalnej działalności biznesowej, ale zazwyczaj nie wykorzystują ich do innych celów". Te „inne cele” obejmują m.in. uczenie maszynowe, analitykę biznesową lub monetyzację.

Antyfraud – jak wykrywać wyłudzenia w 2022?
Kolejny już rok najczęstszymi nadużyciami w sektorze finansów są wyłudzenia produktów kredytowych i pożyczek, a aż 80% firm leasingowych dostrzega wzrost ryzyka ich występowania w porównaniu z rokiem poprzednim.

Algolytics Technologies udostępnia pierwszą polską bazę danych przestrzennych na Snowflake – platformie Data Cloud
Partnerzy Algolytics i klienci Snowflake zyskują dostęp do pierwszej bazy danych przestrzennych dla Polski na Snowflake'u - chmurowym Data Marketplace. Baza danych od Algolytics umożliwia przyspieszenie rozwoju Business Intelligence i Location Intelligence.