Zobacz jak mBank wykorzystuje dane Big Data aby scorować obecnych i potencjalnych klientów, a także precyzyjnie wybierać klientów.
Wyzwanie
Pozyskanie klientów operatora telekomunikacyjnego przez bank.
Wykorzystanie danych telekomunikacyjnych do oceny zdolności kredytowej klientów przez bank.
Wykorzystanie innowacyjnych w bankowości źródeł danych (Big Data).
Rozwiązanie
Nowatorskie działanie w roli wielobranżowego integratora danych.
System szacuje wiarygodny dochód klienta oraz skłonność klienta do zakupu produktu finansowego na podstawie m.in.:
- użycia przez klienta usług Data/Voice/SMS/MMS/
- rodzaju telefonu/systemu posiadanego przez klienta
- miejsca przebywania klienta w czasie pracy, odpoczynku, wakacji
- kontaktów klienta: np. firmy windykacyjne, taxi, restauracje, i wiele innych kategorii.
Korzyści
System umożliwia precyzyjne dotarcie do wyselekcjonowanych grup klientów -niższe koszty kampanii oraz zwiększony response.
Szybsze dotarcie do klienta oraz szybsza obsługa wniosków.
Innowacyjna rola integratora różnych baz danych.