Poprzednie publikacje poruszały tematy geokodowania i „golden record” w bazach danych. Czas zatem na Location Intelligence w kontekście doświadczeń klienta – zarówno odbiorcy paczki, jak i użytkownika strony WWW czy aplikacji.
Nie będziemy jednak debatować na temat punktów styku – to wskazują algorytmy technologii Algolytics. Skupimy natomiast się na gotowych rozwiązaniach, odpowiadając na pytanie:
Ile zyskuje Twój biznes dzięki autouzupełnianiu danych adresowych?
Z jednej strony autouzupełnianie ułatwia użytkownikowi Twojej strony www wprowadzenie danych np. w formularz, a z drugiej sprawia, że do docelowej bazy trafiają wystandaryzowane i wysokiej jakości dane. Obecnie sama funkcjonalność autouzupełniania jest niemalże standardem na stronach internetowych czy w aplikacjach pozwalającym użytkownikom na wprowadzanie danych adresowych. Jeśli więc działasz w branży e-commerce, telekomunikacyjnej, logistyce, gastronomii lub tworzysz strony WWW/aplikacje mobilne, warto ułatwić użytkownikom Twoich rozwiązań wprowadzanie danych adresowych. Autouzupełnianie w czasie rzeczywistym podpowiada (na podstawie wpisywanych liter) wystandaryzowane wartości elementów składowych adresu, czyli:
Na takim ułatwieniu zyskuje również Twój biznes. Podpowiadając użytkownikowi wystandaryzowane wartości składowych elementów adresu sprawiasz, że do Twojej bazy trafiają dane o już wysokiej jakości. Geokodując je, dbasz o końcowe doświadczenie klienta. W jaki sposób?
Korzystając z tych funkcjonalności – zyskujesz:
AlgoMaps realizuje proces autouzupełniania z wykorzystaniem wystandaryzowanych (zgodnie z danymi rejestrowymi) wartości składowych adresu, co sprawia, że dane trafiające do bazy danych są najwyższej jakości. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że usługa działa w intuicyjny sposób od ogółu do szczegółu. Czyli najpierw wskazujemy nazwę miejscowości, do której następnie zawężany jest zestaw podpowiadanych ulic, a po wybraniu ulicy, zestaw podpowiadanych numerów budynków. Jeśli te 3 wartości są wypełnione, kod pocztowy uzupełniany jest automatycznie! Jest to szczególnie istotne, gdyż właśnie kod pocztowy zazwyczaj sprawia największą trudność użytkownikom i generuje najwięcej błędów (nieaktualny kod, wpisany w różny sposób itd.) w bazach danych.
O sposobie i szybkości działania AlgoMaps w zakresie autouzupełniania danych adresowych można się przekonać korzystając z demo.
Przykład formularza z usługą autouzupełniania – poniżej:
Przykład procesu autouzupełniania danych adresowych wykonanego z wykorzystaniem AlgoMaps.
Usługi realizowane są przez WebService/API. Jeśli śledzisz nasz cykl od początku, wiesz już, że w ramach API otrzymujesz również funkcjonalności standaryzacji i geokodowania, a wszystkie usługi działają w oparciu o jeden token (generowany po utworzeniu darmowego konta). Możesz również na bieżąco sprawdzać, ile razy w ramach danego klucza była odpytana każda z usług. Sama dokumentacja usługi autouzupełniania jest przejrzysta i intuicyjna, co sprawia, że jej wdrożenie to kwestia zaledwie 1 dnia! Co więcej, zawsze otrzymujesz 1000 darmowych odpytań.
Natomiast w kolejnym wpisie dowiesz się, jak AlgoMaps pomaga wzbogacić Twoje dane o dodatkowe informacje – dzięki czemu podejmiesz właściwe decyzje biznesowe.
Stay tuned!